Persoanele ipohondre trăiesc cu teama că suferă de boli grave, pe care, în realitate, nu le au. De multe ori, acest comportament poate proveni de la o traumă. ,,Fiecare persoana se confruntă, la un moment dat, cu anumite simptome fizice care provoacă îngrijorare, iar, în acest context, preocuparea este o reacţie firească de apărare a organismului, care determină persoana să investigheze cauza. Putem vorbi despre ipohondrie în cazul în care teama de boală durează mai mult de şase luni, iar rezultatele medicale arată absenţa unei boli’’, precizează psihoterapeutul Laura Maria Cojocaru pentru Gândul.

Această afecţiune îi poate afecta atât pe bărbaţi, cât şi pe femei, pe tineri sau pe cei în vârstă.

„În primul rând, ipohondria poate fi un comportament învăţat de la unul dintre membrii familiei: mama, tata, bunic, sora, care se plâng tot timpul de dureri ce vin şi pleacă, ori se mută după bunul plac prin tot corpul. În al doilea rând, poate fi dobândită în urma unei traume: decesul sau îmbolnăvirea gravă a unei persoane dragi, divorţul, somajul, violul, tâlhăria, o agresiune fizică, o ameninţare”, afirmă psihologul Constantin Cornea.

„Un mod preponderent negativ de a gândi şi interpreta viata poate determina persoana să se îngrijoreze mai mult decât este necesar în privinţa a tot felul de aspecte de viaţă, deci şi în privinţa celui legat de sănătate. De asemenea, acest tip de gândire va alimenta şi mai mult temerile şi va creşte intensitatea tulburării”, adaugă Laura Maria Cojocaru.

4 semne că suferi de ipohondrie

Psihologul Constantin Cornea consideră că această afecţiune poate fi identificată după anumite semne:

1. Un ipohondru este preocupat de sănătatea proprie. Are o teamă că oricând i se poate întâmpla ceva sau că poate suferi de o afecţiune ce se poate agrava dacă nu o descoperă la timp.

2.  Dacă aude pe cineva că are o durere sau suferă de o boală, se recunoaşte imediat în simptomele descrise. Consideră că are aceeaşi afecţiune, ba chiar este într-un stadiu mai avansat.

3. Se plânge de dureri de cap, de burtă, de picioare. Aproape tot timpul are o durere undeva în corp şi crede că nimeni nu îl înţelege sau că celorlalţi nu le pasă.

4. Merge la medici diferiţi pentru a vedea dacă nu cumva durerile lui ascund o afecţiune gravă. Astfel, ajunge să îşi facă mereu analize de sânge, ecografii, radiografii sau orice tip de analiza i se recomandă de către medicii la care apelează. Mulţi dintre aceştia, exasperaţi de faptul că pacientul nu înţelege că nu suferă de nimic, îi recomandă anumite teste doar pentru a avea o dovadă care l-ar putea linişti. Din păcate, atunci când una dintre afecţiuni nu se dovedeşte a fi adevărată, consideră că i se ascunde ceva ori boala se mută în altă zonă a corpului.

sursa

A-l urma pe Dumnezeu este cu adevarat o aventura ,una care se poate transforma intr-o aventura extrema. A deveni un tanar dupa inima lui Dumnezeu seamana mult cu a escalada un munte. Vei gasi tot felul de provocari pe drum!
Insa privelistea spectaculoasa de pe varful muntelui merita din plin tot efortul. Pe masura ce urci tot mai sus, vei experimenta bucuria cunoasterii adevaratului succes in viata, acel fel de succes care conteaza in fata lui Dumnezeu. Si totul incepe prin invatarea prioritatilor lui Dumnezeu pentru tine, printre care:

     Zidirea credintei tale
     Alegerea corecta a prietenilor
     Relatiile sanatoase de acasa
     Alegerile intelepte cu privire la viitorul tau
     Lupta impotriva ispitei
  

Daca vei incepe aceasta calatorie, viata ta se va schimba pentru totdeauna!

http://www.liferomania.ro/carti-crestine/un-tanar-dupa-inima-lui-dumnezeu--viata-ca-o-aventura-extrema.html

 

Dacă în sezonul rece ai consumat o serie de alimente bogate în proteine şi carbohidraţi, acum este momentul să te realimentezi cu substanţele de care ai nevoie pentru a “reînvia” odată cu natura.

Cum nimic nu este întâmplător, îţi stau la dispoziţie leurda, ştevia, urzicile şi spanacul. Sunt un izvor pentru sănătate! Acestea reechilibrează metabolismul, cresc puterea de apărare a organismului... şi asta nu e tot! Iată cât de multe principii curative au şi cât de hrănitoare sunt!

Pe vremuri, oamenii spuneau, în limbaj popular, că verdeţurile de primăvară “spală” sângele. Şi astăzi, verdeţurile au rămas la fel de apreciate pentru calităţile lor detoxifiante. Oricum am spune, eliminarea toxinelor din corp rămâne o etapă foarte importantă pentru menţinerea vitalităţii şi acţionează ca un elixir al tinereţii.

Unde mai pui că, odată cu trecerea la un nou anotimp, schimburile bruşte de temperatură, vântul puternic şi celelalte intemperii specifice sezonului supun corpul la o serie de schimbări. Aşa apar, după puţin timp, simptomele asteniei: dureri de cap, ameţeală, stări de nervozitate şi anxietate, insomnii, halenă, transpiraţii abundente etc. Nu te impacienta! Un consum abundent de verdeţuri poate rezolva aceste neplăceri.

Cum trebuie să le consumăm?

Alexandra Iliuţă, tehnician nutriţionist (www.desprespa.ro) recomandă verdeţurile cât mai neprocesate termic. “Fă tot posibilul să consumi alimente cât mai naturale, în stare crudă: salate, sucuri verzi, seminţe, germeni, vlăstari pentru a aduce corpului tău un aport optim de vitamine şi minerale.

Asigură-te că ai şi o sursă de proteine vegetale de calitate: lapte de soia sau de migdale, quinoa, grâu spelta, hrişcă, nuci şi migdale” De asemenea, “printre alimentele cu cea mai mare capacitate detoxifiantă recomand: leurda, ridichile, loboda, cresonul, năsturelul, spanacul (care trebuie consumate crude, în salate sau în sucuri), pulberea de orz verde adăugată în diverse sucuri, fructe goji (care, deşi nu sunt fructe autohtone, au un puternic efect de detoxifiere asupra rinichilor, ficatului şi pielii).”

Tot acum, “este bine să elimini din alimentaţia ta, cel puţin pentru o perioadă cafeaua, alcoolul, zahărul, ţigările, prăjelile, grăsimile şi alte alimente din “lista neagră”. În schimb, poţi găsi alternative sănătoase pentru multe din viciile moderne: extract de ştevie sau sirop de arţar, sirop de agave, miere sau melasă în loc de zahăr, cicoare, ganoderma, ceai verde/negru sau suc de guarana energizant în loc de cafea.

Dacă vrei să ai mai multă energie şi vrei să oferi organelor tale o binemeritată pauză, spune adio timp de 2 săptămâni lactatelor şi produselor pe bază de proteină animală”, este de părere Alexandra Iliuţă. Pe lângă calităţile lor detoxifiante, verdeţurile de primăvară au efect mineralizant.

“Acestea sunt o sursă bogată de calciu şi magneziu, două minerale cu rol vital în rezistenţa oaselor şi a dinţilor, previn osteoporoză şi riscul fracturilor, îmbunătăţesc activitatea cardiovasculară şi musculară, ajută la controlul greutăţii corporale prin intervenţia în activitatea metabolică corectă, asigură o bună funcţionare a creierului cu rol împotriva depresiei şi a oboselii”, adaugă doctorul nutriţionist Luminiţa Florea.  Dar, să vedem, pe rând ce alte calităţi terapeutice mai au verdeţurile de primăvară.

Leurda, un panaceu veritabil

Denumită şi usturoiul sălbatic, leurda este indicată în afecţiunile renale, graţie efectelor diuretice şi depurative. Consumată mai mult de două ori pe zi, în salate sau ciorbe, acţionează benefic la nivelul plămânilor în caz de pneumonie, ajutând la regenerarea lor, stimulează digestia, este un remediu uimitor împotriva suferinţelor de natură circulatorie (flebită, tromboflebită, varice şi hemoroizi), combate paraziţii intestinali, acţionează ca un antiinflamator şi reduce durerile reumatice. În plus, înlătură problemele de tranzit intestinal şi ajută la refacerea florei.

Dar asta nu e tot! Leurda este bogată în alicină (se găseşte, de regulă, în usturoi), o substanţă care pune pe fugă răceala şi gripa de sezon.

Ştevia, energizant natural

Dacă eşti în căutarea unui aliment care să-ţi aducă mai multă savoare în mâncare atunci încearcă ştevia. Adăugată la supe, ciorbe, la salate sau piureuri, ştevia dă o tentă acrişoară mâncărurilor şi oferă consistenţă datorită nutrienţilor pe care îi conţine. Substanţele din aceasta (calciu, zinc, mangan, seleniu, magneziu, sodiu, potasiu, vitaminele A şi C fier, uleiuri volatile complexe, fibre ş.a.) funcţionează sinergetic şi au capacitatea de a tempera senzaţia acută de foame, de a accelera arderea depozitelor de ţesut adipos, de a stimula activitatea cerebrală şi de a ajuta la vindecarea rapidă a bolilor de piele.

Ştevia mai are efect antibacterian, antiglicemic, antitumoral şi antihipertensiv.

Urzica şi spanacul previn anemia

Studii recente arată că fierul de origine vegetală este absorbit în organism în egală măsură ca şi cel de origine animală. În acest sens, urzica şi spanacul sunt surse importante de minerale (ambele frunzoase previn anemia feriprivă). Le poţi consuma sub forma de piureuri, în combinaţie cu alte verdeţuri de primăvară (ştevie, untişor, leurdă, lobodă etc.). Preparate cu zeamă de lămâie, urzica şi spanacul îşi potenţează proprietăţile nutriţionale (fierul se fixează mai bine în organism în prezenţa vitaminei C).

Şi încă ceva! Curele de o lună cu urzici şi spanac reglează menstrele neregulate şi abundente, cresc puterea de regenerare a organismului în perioadele de convalescenţă, susţin sportivii în perioadele de efort fizic prelungit (tonifică întreaga musculatură a corpului), şi nu în ultimul rând, echilibrează metabolismul.

Untişorul reduce problemele circulatorii

Ai tot timpul mâinile şi picioarele reci? Ei bine, untişorul te ajută să scapi de acest disconfort. Totodată, untişorul fortifică pereţii capilari şi este un bun adjuvant în tratamentul varicelor. Vitamina C din acesta previne scorbutul, reduce riscul infecţiilor şi ameliorează unele afecţiuni dermatologice (calmează iritaţiile la nivelul epidermei). Mai mult, acidul folic din untişor sprijină regenerarea celulelor creierului.

Prepară-l în salate sau ciorbe gătite la rece şi te vei bucura din plin de beneficiile lui pentru sănătate. Încă un lucru! Alege untişor neînflorit. Motivul? Este mai bogat în nutrienţi decât cel care a ajuns la maturitate (îl identifici mai uşor după tijele groase, consistenţa fibroasă, florile albe sau gălbui).

Sursa :http://www.csid.ro/

China este recunoscută ca principalul producător de produse ieftine şi de proastă calitate, dar şi pentru scandalurile privind alimente exportate în afara graniţelor. Sistemul de control al calităţii din China nu este la fel de strict în comparaţie cu standardele stricte din Uniunea Europeană sau cele din Statele Unite ale Americii. 

 

 

Natural News.com atrage atenţie că anumite companii din China produc în masă orez din plastic care poate duce la nenumărate probleme digestive şi poate fi extrem de periculos dacă este consumat zilnic. Există câteva alimente şi produse pe care ar trebui să le eviţi cu orice preţ tocmai din cauza riscurilor de îmbolnăvire la care te poţi expune.

Peştele Tilapia

Peştele tilapia este una dintre cele mai toxice şi dăunătoare specii de peşte pe care le poţi consuma. Acesta este cel mai frecvent întâlnit în China (aproape 80% din cantitatea de tilapia comercializată în lume provine din această ţară) şi poate fi  crescut şi în bazine de apă reziduală. Crescătorii folosesc antibiotice puternice şi hormoni de creştere pentru a ţine în viaţă peştele crescut în condiţii de poluare şi contaminare.  În comparaţie cu restul peştilor, tilapia conţine o cantitate redusă de acizi graşi esenţiali Omega 3 (numai 135 mg versus 2000 mg în cazul somonului). Un studiu realizat de Wake Forest University susţine că acest tip de peşte este chiar mai nesănătos şi mai periculos pentru sănătate decât baconul.

Codul

Un alt tip de peşte foarte popular, codul, ridică semne de întrebare.  Aproape jumătate din  codul de pe piaţa Statelor Unite vine din China. Din nou, nivelul ridicat de poluare al apelor şi modul în care este crescut reprezintă elementele cele mai problematice. La aceasta se adaugă faptul că în China nu există restricţii foarte clare în privinţa exporturilor de alimente. 

Sucul de mere

Aproape jumătate din sucul de mere vândut în America provine din China, iar preţul foarte mic este un factor determinant. Aşa că dacă ai cumpărat un suc de mere foarte ieftin, s-ar putea să fie din China. Fermierii chinezi folosesc pesticide, iar reziduurile care rămân pe fructe au fost de multe ori semnalate de autorităţi. China este cel mai mare producător de pesticide al lumii şi au existat cazuri în care fermierii chinezi au fost acuzaţi de faptul că au folosit tipuri de erbicide interzise chiar şi de autorităţile chineze. Sucul de mere importat din China poate conţine cantităţi scăzute de arsenic anorganic, o substanţă potenţial cancerigenă (care se gaseşte şi în pesticide).

Ciupercile la conservă

Mai mult de o treime dintre ciupercile la conservă sunt din China (34%). Asemeni merelor, este dificil să ai încredere în modul în care sunt cultivate de fermierii chinezi. Pentru a te asigura că nu te expui la pesticide şi poluanţi cu risc cancerigen, cumpără ciuperci organice de la producătorii locali.  

Usturoiul

Un procent alarmant de 31% din usturoiul comercializat în hypermarketuri provinde din China. Problema cu acest produs este că de multe ori poate avea o etichetă de produs organic, cu provenienţa din China. Printre pesticidele care au fost identificate în usturoiul importat din China se află şi bromura de metil. Chiar şi expunerea pe termen scurt la bromura de metil poate cauza disconfort, inclusiv dureri de cap, dureri oculare, dureri stomacale şi amorţeli ale picioarelor.

Puiul

Un alt aliment importat la scară largă din China este puiul.  Experţii în produse alimentare atrag atenţia asupra faptului că această ţară are cea mai mare rată de gripă aviară.  Ca şi în cazul celor două tipuri de peşte (tilapia şi cod), modul în care sunt hrăniţi puii este chestionabil şi nesigur. Dacă luăm în calcul şi faptul că problema produselor de export periculoase a fost tot mai des prezentată în mass – media (de la melamina din produsele lactate, la mierea de albine toxică) este mai sigur să optezi pentru carnea de pui organică, de la producători locali. 

Orez cu plastic

Un lucru greu de imaginat, mai ales dacă ţinem cont de faptul că orezul este un aliment de bază (şi chiar simbol) în Asia. Cu toate acestea, cantităţi impresionante de orez cu plastic au fost confiscate de autorităţile din China. Analizele de laborator au arătat că acest orez artificial conţine platstic, fiind o mixtură de cartofi şi răşini sintetice artificiale. Scopul? Mai multe venituri cu minime costuri de producţie. Producători alimentari au încercat să imite  un tip foarte popular de orez cunoscut sub numele de Wuchang, un orez care rămâne tare şi după ce este fiert. Ce este mai grav, pe lângă înşelătorie, este faptul că un consum zilnic al acestui tip de orez poate duce chiar la apariţia cancerului.

Piper negru (pământ!)

Un vânzător dintr-o piaţă  locală din provincia Guangdong a fost prins de autorităţi în timp ce vindea pâmânt în pachetele cu piper negru şi făină în cele cu piper alb. Aceasta este o problemă întâlnită la nivel local, dar vine să confirme practicile din China. Din păcate, nu există nicio instituţie care să verifice şi să ateste produsele din China ca ”organice”. 

Sarea industrială

Asemeni cazului de  mai sus şi aceasta este o problemă locală.  Se pare că de câţiva ani de zile sarea industrială este folosită de familiile din China pe post de sare de masă. De fapt, orice tip de sare din China ar putea conţine un mix de ingrediente industriale, care ar putea cauza probleme cu tensiuneahipotiroidism, boli de inimă, precum şi probleme ale aparatului reproducător.

Dacă vă întrebaţi cât de periculoase sunt aceste produse alimentare pentru sănătatea dumneavoastă, verificaţi rapoartele asupra poluării mediului în China.

Cel puţin un sfert din lacurile şi râurile din China nu pot fi folosite pentru furnizarea de apă potabilă populaţiei, iar 73% din bazinele hidrografice ce asigură alimentarea cu apă a 30 dintre cele mai mari oraşe chineze au un nivel de poluare mediu spre. Utilizarea terenurilor şi degradarea acestora din cauza îngrăşămintelor şi pesticidelor şi deşeurile de la fermele de animale sunt responsabile pentru aproximativ jumătate din poluarea celor 135 de locuri cu ape de suprafaţă care au fost testate, potrivit cercetării realizate de organizaţia americană de protecţie a mediului The Nature Conservancy. Incidentele de contaminare a apei au crescut în ultimii ani, cu peste 1.700 de cazuri raportate anual şi cel puţin 140 de milioane de oameni afectaţi, relatează China Daily.

Cu acest nivel impresionant  de poluare, este aproape imposibil să ai siguranţa că alimentele care provind din această ţară sunt sigure.

sursa

 

 

O veste bună pentru iubitorii de gustări –nu există o alegere mai bună pentru gustările dintre mese decât nucile. Introducerea nucilor în dieta ta, chiar şi numai câteva, are nenumărate beneficii pentru sănătatea ta. Şi sunt nenumărate studii care atestă asta!

Scad nivelul colesterolului

Chiar şi numai o mână de nuci, aproximativ 57 de grame, poate ameliora nivelul colesterolului rău (LDL) din organism şi întăreşte pereţii vaselor sanguine. Persoanele care aleg nucile drept gustare zilnică au înregistrat valori mai reduse ale colesterolului decât cele care nu consumă nuci în mod regulat. Extra bonus: nucile sunt bogate în grăsimi mononesaturate care pe lângă faptul că te ajută să obţiiun abdomen plan, reduc riscul de boli de inimă, de obezitate sau de diabet.

Îmbunătăţesc memoria

Un studiu publicat în 2012 în Journal of Alzheimers Disease aarată că nucile, ca parte a dietei mediteraneene, îmbunătăţesc memoria şi capacitatea de a învăţa. Antioxidanţii din nuci ajută la menţinerea capacităţilor mentale odată cu înaintarea în vârstă şi chiar pot contribui la reducerea riscului de boli neurodegenerative, precum Alzheimer.

Au propietăţi anti-inflamatorii

Nucile sunt o excelentă sursă de omega 3, cupru, magneziu, dar şi în acid alfa linoleic. Acizii graşi omega 3 au capacitatea de a reduce inflamaţiile şi de a preveni unele boli cronice (boli cardiovasculare şi artrita).

Ameliorează simdromul premenstrual

O gustare care să includă câteva nuci poate reduce simptomele sindromului premenstrual. 25 de grame de nuci conţin aproape 505 din doza recomandată de mangan şi aproape 11% din doza zilnică de magneziu. Consumul de mangan şi calciu poate îmbunătăţi simptomele SPM - sensibilitate, dureri musculare, anxietate, schimbarea stării de spirit şi dificultăţi cu somnul — şi actionează ca un remediu natural.

Scad tensiunea arterială

Cercetătorii au analizat modul în care contribuie nucile la scăderea tensiunii arteriale şi diminuarea stresului. În cadrul unui studiu, subiecţii au ţinut un discurs de trei minute sau au stat cu un picior scufundat în apă rece - ambele acţiuni fiind declanşatoare de stres. Participanţii la studiu care consumau nuci au prezentat o tensiune scazută

Rezultate sunt în conformitate cu multe studii recente care arată că nucile pot conduce la scăderea nivelului de colesterol LDL şi a tensiunii arteriale.

Cea mai bună veste? Este foarte uşor să introduci nucile în alimentaţia ta de zi cu zi. Pur şi simplu adaugă nuci în cerealele de dimineaţă, în salate, în supe sau mixeaza-le în blender cu alte fructe şi legume pentru a obţine un smoothie delicios.

sursa:csid

Pagina 1 din 4

© 2017 Biserica Penticostala Peniel Roman.